köksskiss
 

Köket tar form

Nu har äntligen köket kommit! Leif, vår hantverkare, började i onsdags och vi kunde inte hålla oss på kvällen utan stack ut för att se hur långt han hade kommit. Åh, det kommer bli så fint!! Är jätteglad att vi valde ett svart kök, det kommer bryta av fint mot det ljusa golvet och övrig inredning i vardagsrummet och vid matplatsen. På tisdag ska alla stommar vara uppe så de kan malla stenskivan. Sen tar det ytterligare 2 veckor innan den levereras och kan limmas, men ändå… nu ser vi slutet.   

 

Snart flyttdax

Medans jag packar ytterligare lite flyttlådor i lägenheten ska M och Nicklas lägga in heltäckningsmattan i sovrum och klädkammare. Väntar spänt på en bild när det är klart. På fredag går det stora flyttlasset, känns helt sjukt att vi kommer bo där i slutet av nästa vecka. Även om köket inte kommer vara helt klart (det är egentligen bara vasken och diskmaskinen som vi inte kan använda förrän stenskivan är på plats) får vi leva med det. Vi får diska i badkaret så länge:) 

 

Lyckorus

Fick ett lyckorus när jag kollade in i alla rum och såg hur mycket vi har hunnit göra på bara några månader. Här kommer vi trivas bra, alla tre. Nu är det bara 21 dagar kvar till BF, känns otroligt häftigt att det är så snart, kan knappt fatta det. 

 

 

 
Checkar ut
Här jobbas det in i det sista, men nu kommer det bara finnas tid för egna projekt och bloggande tills det lilla krypet tittar ut. Packade ihop mina saker på jobbet igår, nu checkar jag ut. Hej mammaliv!
 
Följ hela husrenoveringen under kategorin Hemma hos Emma


Kommentarer
Postat av: Sofi

Ser bra ut, ni är snart färdiga ju, kul med nytt! jag och min sambo håller också på för fullt med köket där hemma:)

2015-02-21 @ 17:45:39
URL: http://sofiutane.blogg.se
Postat av: JUNITJEJ

Så fint det kommer att bli!

2015-02-21 @ 19:41:55
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Camilla Sigvardsson Asplund

Så kul m nytt hus! Önskar mig oxå ett svart kök

2015-02-21 @ 22:04:01
URL: http://livinglikecamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0