Källa: Pinterest 
 

Våga vägra vitt
Vi är i ”köpa-lägenhet-letar-tagen” och surfar runt på Hemnet för att hitta det perfekta objektet. Något som slår mig är att alla lägenheter ser likadana ut. Vitt, vitt, vitt. Vitt kök, vita luckor, vita väggar, vitt golv. Varför har vi svenskar en förkärlek till vitt? Är vi skandinaviskt tråkiga eller tycker vi fortfarande att vitt är fräscht? Nästa lägenhet ska ha färg på väggarna i alla fall, jag ska våga! Tittar man på dessa bilder blir jag tokpeppad att inreda med färg. Ibland kanske man inte behöver måla ett helt rum, man kan börja i liten skala som att måla dörrarna i en annan färg. Vad säger ni om det, Svensson? 

 

Mer inspiration på min Pinterest



Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är så sjukt snyggt med grått!

2014-08-31 @ 16:55:31
URL: http://esh.webblogg.se
Postat av: Anonym

Det har jag också tänkt på(då vi också letar). Vårt nu varandra har neutrala men ändå fäger på väggarna. Men kom och tänka på det, det är lättast med vit, matchar til allt(möbler,konst osv) målar man i en färg tröttnar(jag) snabbt och vill måla om. Det kostar pengar, så tror även andra tänker så..eller som du säger fräscht och stilrent.. Alla dessa trender är också en sak jag tänkt på, älskar trender men kan(har inte råd) och följa dem alla. Där av den stil rena trenden.. Bara spekulationer😉

2014-08-31 @ 17:16:59
Postat av: Susanna Maria J

Så fina inspirationsbilder!

2014-08-31 @ 17:17:58
URL: http://oslofru.com/
Postat av: Ellen

Ja! Färg piffar upp. Vi har målat en del i hallen i mintgrönt, alltså väggarna. Men bara en liten bit, för att få lite accentfärg sådär. Älskar det gula på bilderna längst ned!

2014-08-31 @ 20:22:27
URL: http://ellengblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0