Sneak peak i babyrummet

Tänkte bjuda på en sneak peak i Vincents nya rum. Den härliga tapeten är på plats, väggarna är målade och golvet är inlagt. Än så länge har jag inte börjat inreda rummet (längtar!) hyllor ska upp på väggen så böcker, spel och leksaker får plats, en garderob ska målas om och lampor, tavlor och annat piff ska till. 

 

Gör om, gör rätt

Hur gick det då med den mintgröna färgen?! Ja… jo… vi fick måla om, haha! Just den färgen som vi valde blev liiiite i starkaste laget, kändes mer som man stog i en pool, haha! Vi gav det ändå flera dagar för att ”känna in rummet” men dag 4 åkte vi och köpte ny färg. Nu är väggarna fortfarande mintgröna, men en betydligt snällare variant.

 

Pustar ut

Just nu är jag väldigt glad att all renovering är klar, whoopwhoop!! Shit vilken resa vi har gjort med det här huset! Det finns ju såklart lite småpill kvar men i det stora hela är vi färdiga. Nu när man kikar in i alla rum är jag verkligen supernöjd med slutresultatet. I alla rum. Snart dags att ”bara” vara mammaledig.

 


Kommentarer
Postat av: Ida Nilsson

Vilken härlig känsla av att snart vara färdiga! Vi köpte ett ganska färdigt hus men det finns ju alltid en del man vill göra ändå. 4 rum har vi gjort om hittills, byggt en till altan osv. I höst fokuserar vi på tvättstugan! Och det roligaste.. var såklart barnrummet! :D

Svar: Jag håller med dig, barnrummet ska bli det roligaste rummet. Spar det bästa till sist:)
h[emma]gjord

2015-08-10 @ 19:36:42
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: paulina

guuud va fin tapet! behöver lite tips till mitt kommande babyrum här hemma. så tackar för den inspirationen :)

2015-08-11 @ 11:13:01
URL: http://paulinablad.vimedbarn.se
Postat av: Ljuva mamman

Vad fint :). Den där ådran har ju tyvärr inte jag. Därav har barnen fått inreda själva. Och därför ser mina barns rum ut som det gör ;)

2015-08-11 @ 14:02:38
URL: http://ljuvavardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0