Måla keramiktavlor - före och efter
Tada! Nu har mina nymålade keramiktavlor kommit upp på väggen, är jättenöjd med slutresultatet. Jag köpte ett gäng keramiktavlor på loppis för ett tag sedan, som jag ville måla över med vit färg. Synd på så fina tavlor kanske vissa tycker, men hellre att man ger tavlor nytt liv än inget liv alls. Dessa tavlor gick på totalt 150 kronor, ganska billig konst om jag får säga det själv.

 

Så här gjorde jag: Jag köpte porslinsfärg på Panduro och målade två omgångar. Porslinsfärg fäster på glaserad keramik (testade Panduros allmogefärg först, men det gick inte). Sedan tog jag väggfärgen och målade två omgånger. Nu ser det ut som tavlorna ”smälter in” och blir ett med väggen. Superläckert!


Papegojan är köpt på iems i Göteborg, även den fick väggfärg på sig. Vi har döpt honom till Klas. Säg hej till Klas!

 

Tidigare inlägg: DIY Måla keramiktavlor



Kommentarer
Postat av: När Annie Brickman fotograferar

Vilken rolig idé!! Så tjusigt det blev!

Svar: Tack Annie!
h[emma]gjord

2014-07-02 @ 20:15:18
URL: http://narannie.blogg.se
Postat av: Junitjej

Så himla fina!

Svar: Tack, tack Junitjejen!!
h[emma]gjord

2014-07-04 @ 16:31:09
URL: http://www.junitkejen.se
Postat av: Anonym

Vilken skillnad'

2014-07-06 @ 07:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0