Äntligen!

Våren är här och det betyder förodling. I år har jag alla förutsättningar för att kunna så det jag vill. Med en altan plats för färska kryddor och plantor och en ordentlig solvägg gör att jag kan odla mycket mer än när vi bodde i lägenheten. Jag ska till och med ha ett litet land på framsidan med potatis, morötter, rädisor och sallad. Mina gröna fingrar blev just ännu grönare!

 

Första plantan

I tisdags var jag och köpte fröer och drivhus – har odlat gurka, tomat, chili, basilika och persilja. Gurkplantorna har redan kommit upp så nu har jag planterat om dem i större krukor. Tomaterna och basilikan är på god väg, det ska bli spännande att se vilka fröer som tar sig och inte. I går var jag på Plantagen och köpte koriander, smultron, gräslök och gullök. 

 

 

 

IKEA växthus

Tittar på pressbilder och nyheter för IKEAs utemöbler och växter, man längtar verkligen till sommaren. Så fina bilder! Jag fastnade för HINDÖ västhus och planteringshylla (VILL HA!) det kommer bli hur fint som helst på vår altan. Där kan plantor och kryddor som är lite känsliga stå så de får skydd för blåst och kyla på nätterna. Såg att växthuset finns i varuhusen nu, men kunde inte se hyllan på hemsidan, någon som vet när den nyheten släpps?

 

 



Kommentarer
Postat av: Jenny - Hemtrender

Äntligen säger jag också! Och gud vad sugen jag blir på att plantera i helgen ;)

Fin helg!
/Jenny

Svar: Plantorna ploppar upp för fullt nu, grymt kul. Ha en fin helg Jenny!
h[emma]gjord

2015-04-10 @ 20:42:53
URL: http://hemtrender.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0