Planer för vardagsrummet

På fredag går äntligen flytten till vårt parhus. Det ska bli så skönt att slippa vara i en halvtom/nerpackad lägenhet med flyttlådor längs väggarna. Spånar lite på våra vardagsrumsväggar. Det är öppen planlösning mellan kök och vardagsrum, vill att denna delen ska kännas mer som ett skönt häng/lounge/bibliotek/läshörna än en soffa- och tv-hörna. Tv ska inte vara i fokus, ska försöka få den att ”smälta in” bland hyllplanen med en arm som man kan dra ut tv:n när det behövs. 

 

 

 

Så här ser väggarna ut just nu
Tanken är att chesterfieldsoffan ska stå mot den denimblå väggen med massor av härliga tavlor över sig. Tavlorna kommer poppa ut fint mot en mörkare väggfärg, svart kändes lite hårt så vi testar en blåare ton. På den grå väggen ska det upp elfa-hyllor från golv till tak med plats för tvn. I mitt huvud kommer det blir grymt, men vi får väl se om jag ändrar mig under tidens gång. Man får bo in sig och se vad som känns bäst. 

 

Nu pausar vi packandet för idag och bryter av med en burgare och bio med goa vänner. Tänkte se Whiplash, någon som sett den? Ha en härlig onsdag!



Kommentarer
Postat av: Sabina

Åh vad kul! Kommer bli jättefint :)

2015-02-26 @ 15:48:01
URL: http://https://minegensite.wordpress.com/
Postat av: Sofia - Sofias Inredning

Åh den där hyllan på tredje bilden har ju jag stylat! :)

Svar: Jaha, va roligt! Snygg styling Sofia!
h[emma]gjord

2015-05-18 @ 15:37:34
URL: http://sofiasinredning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0