Just nu ligger kök- och vardagrumsrenoveringen i vila, vi väntar på snickaren som ska ta ner den bärande väggen och sätta upp limträbalken. Nu härjar vi på ovanvåningen i stället. Sovrum och klädkammaren måste bli klart innan flytten, sen får vi se om vi hinner påbörja något mer rum innan dess.

 

Röd tråd
Men även om jag försöker foka på ett rum i taget är det svårt att inte låta bli att tänka på allt i sin helhet. Man vill ju att rummen ska flyta samman, ha en röd tråd. Pinterest går varmt i sökandet på inspiration och roliga idéer. Även om jag står med spackelspaden i handen och har slipdamm inpå kroppen är mina tankar någon annanstans, det är förbi det tråkiga grundarbete-stadiet.

 

I mitt huvud...
...behöver jag ett större skissbord där jag kan lägga ut alla mina inspirationsbilder och moodboards på inte bara ett rum, utan på ALLA rum i huset. Jag vill så mycket i varje rum att det är svårt att sålla bland alla idéer, bara vilken färg man ska välja på väggarna pendlar från dag till dag. Men jag börjar se hur vårt sovrum och klädkammaren ska se ut, ni ska få se:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0